Pantgänget



Alla som var i Båstad kunde ju inte undgå pantgänget och dess framfart. Efter torsdagens träningsmatch mellan KFUM Malmö och Stanstad fick jag bekräftat att Södradals damer (pantgänget) numera är vida känt.


Detta hände:

Jag sitter i godan ro kvar en stund efter matchen och tjitt-tjattar med lite folk. Plötsligt hör jag någon "skrika": Södradal, Södradal är ni kvar? Jag ser en kvinna med en tre-fyra pantburkar i handen och försöker göra mig så liten som möjligt där jag sitter och konverserar med Bira (stanstads målvakt). Både Jensen och Tulle (spelare i stanstad) ser detta och skriker glatt. "Jo, Linda är kvar. Du kan ge dem till henne"

Då ser denna kvinna (lägg till att jag inte har en aning om vem människan är) mig och glatt hojtar till: Linda Assmundsson va bra att du är kvar. Samlar ni fortfarande pantburkar i Södradal? Här har du lite. Jag kan stoppa dem i en plastpåse  till dig."

Så där satt jag i en idrottshall i Malmö och fick representera Södradal och pantgängets framfart. Jag tog mitt pick och pack och lämnade idrottshallen i en väldans fart.

p.s Och nej!! För alla er som undrar. Jag tog inte pantburkarna med mig. d.s


#19






Kommentarer
Postat av: Stirret

Men Linda då.. vad gör du? klart du var tvungen att ta pantburkarna fattar du väl ;) Man kan inte ens vara borta 3 dagar innan detta händer.. BÄTTRING!!

2009-08-15 @ 14:03:30
Postat av: Åsa

Ni e ju helt pantade!

2009-08-16 @ 19:23:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0